GDPR: Perquè tinc el mail ple de sol·licituds?

Enrera
24 maig, 2018

L'autor@ del post

Oriol Piqué

oriol@piqture.cat



Aquestes últimes setmanes segurament us ha passat que teniu una munió ( o almenys més dels habituals ) de correus electrònics de diversos orígens: Serveis als que estas subscrit, webs on hi has comprat alguna vegada, del teu banc, de facebook (aquests no és extrany), etc. I tots tenen en comú una paraula GDPR: les sigles en anglès de Reglament General de Protecció de Dades. A partir del dia 25 de maig de 2018, entra en vigor una nova directiva europera per regular a nivell europeu, valgui la redundància, l’ús per part de les empreses de les dades obtingudes dels seus clients sobretot, a través de plataformes digitals.

 

Podem resumir la nova llei en una frase més o menys fàcil d’entendre: Tot i anteriorment haver donat permís (conscient o inconscientment) a les empreses a que us contacting via telemàtica, serà necessari que aquest permís sigui renovat, amb la peculiaritat que heu de ser vosaltres qui faci el pas. És a dir, que tota aquesta munió de correus que pugueu estar rebent aquests dies, son una súplica de les empreses que us tenen a les seves bases de dades de que renoveu la confiança amb ells i els deixeu de nou seguint-vos enviant publicitat, tal com feien fins ara. És una bona oportunitat per fer una mica de neteja d’aquells que ja no us interessa les seves promocions, ja que si la llei actua correctament no tenen permís per seguir enviant publicitat a menys que ho accepteu explícitament.